Broj nelegalnih taksi prevoznika u BiH od početka ove godine povećan je za oko 40 odsto, a u pojedinim gradovima ih ima više i do šest puta od legalnih taksista. Zbog nerada inspekcijskih organa, legalni taksisti govore da im se ne isplati obavljati tu djelatnost, pa se sve češće odjavljuju, jer ne mogu biti konkurentni onima koji rade na crno. Ko god ostane bez posla, ali i penzioneri i zaposleni, nakon radnog vremena bavi se nelegalnim prevozom. Svakome se to isplati i koliko god da dnevno zaradi, dobro mu dođe, jer nema nikavih obaveza kao taksista prevoznik. Legalni taksisti mjesečno uplate oko 30.000 maraka obaveza prema državi, a opet im "divljaci" oduzimaju i ono malo posla što ima. Legalnih taksista ima 142, a nelegalnih više od 500. Ista situacija je i u RS, gdje je ovaj problem posebno izražen u manjim opštinama, kao što su Vlasenica, Zvornik i Trebinje.
Broj nelegalnih taksi prevoznika u BiH od početka ove godine povećan je za oko 40 odsto, a u pojedinim gradovima ih ima više i do šest puta od legalnih taksista, tvrde u udruženjima taksista.
Zbog nerada inspekcijskih organa, legalni taksisti govore da im se ne isplati obavljati tu djelatnost, pa se sve češće odjavljuju, jer ne mogu biti konkurentni onima koji rade na crno.
Hasim Đulić, predsjednik Udruženja taksista iz Zenice, ističe da se, ko god ostane bez posla, ali i penzioneri i zaposleni, nakon radnog vremena bavi nelegalnim prevozom.
"Svakome se to isplati i koliko god da dnevno zaradi, dobro mu dođe, jer nema nikavih obaveza kao taksista prevoznik. Mi legalni taksisti mjesečno uplatimo oko 30.000 maraka obaveza prema državi, a opet nam 'divljaci' oduzimaju i ono malo posla što ima", upozorava Đulić.
On je precizirao da legalnih taksista ima 142, a nelegalnih više od 500.
Ista situacija je i u RS, gdje je ovaj problem posebno izražen u manjim opštinama, kao što su Vlasenica, Zvornik i Trebinje.
Bogdan Cicović, taksista iz Vlasenice, potvrdio je da je situacija u ovoj opštini očajna, jer nikoga od nadležnih nije briga za taksi prevoznike.
"Koliko smo mi ugroženi, najbolje pokazuje podatak da je prije tri godine bilo registrovano 12 taksista, a sada smo ostali samo nas trojica koji se bavimo legalnim taksiranjem", kazao je Cicović.
Enver Suljagić, predsjednik Udruženja "Sarajevo taksi", kazao je da je situacija toliko loša da nelegalnih taksista ima koliko i legalnih.
"Nas ima oko 1.000, a isto toliko i njih, ako ne i više. To je sve zbog nerada inspekcije. Nebrojano puta smo im se obraćali, ali jednostavno ništa ne rade da ovaj problem bude riješen", naveo je Suljagić i dodao da ovi podaci govore da u Sarajevu svaki drugi taksista radi na crno.
Prema njegovim riječima, sarajevski taksisti se nadaju da će usvajanjem pravilnika, koji se uskoro očekuje, ovaj problem biti iskorijenjen.
"Tim pravilnikom bi svakome kod koga se utvrdi da vozi na crno momentalno bio oduzet automobil i jedino bi takva kazna ovu oblast dovela u red", istakao je Suljagić.
Danislav Drašković, glavni republički saobraćajni inspektor, tvrdi, međutim, da se u poređenju s ranijim periodom, broj nelegalnih taksista smanjio, ali priznaje da je ova pojava i dalje prisutna.
"Vrlo je teško dokazati ovu pojavu, jer je potrebno obezbijediti dokaz da su putnici platili uslugu vozaču. Inspektori koriste uslugu putnika saradnika, odnosno insajdera, koji će svojom izjavom potvrditi plaćanje usluge. Ukoliko se ne obezbijedi svjedok saradnik, inspekcijski nadzor ne daje mogućnosti inspektoru za izricanje mjera", pojasnio je Drašković.
On je istakao da je nelegalni prevoz građana još prisutan u opštinama kao što su Bijeljina, Zvornik, Trebinje i Vlasenica.
Iz Federalne uprave za inspekcijske poslove juče nismo uspjeli dobiti odgovor na pitanje koje mjere je inspekcija preduzimala kako bi spriječila taksiranje na crno, pišu Nezavisne.